#39: Brainstormingovica
Popri dennom plánovaní na teba v Kreatívcovi čakajú strany venované brainstormingu.
Pri budovaní projektov narazíš na množstvo zdanlivo neriešiteľných výziev.
Či už pôjde o novú marketingovú kampaň, tvorbu rozpočtov, zavádzanie nových produktov alebo budeš hľadať riešenie čerstvo vzniknutého problému.
Skôr než sa ale dostaneš so svojimi kolegami k brainstormingu, v krátkosti si povedzme, ako by to vlastne malo vyzerať v ideálnom prípade.
AKO NA BRAINSTORMING
Pripravili sme si niekoľko tipov, ktoré by ti mohli pomôcť s brainstormingovicou:
- Príprava
Nenechaj sa zmýliť. Brainstorming nie je o zatvorení sa do miestnosti a bezduché čakanie na ten správny, kreatívny nápad. Ide o riadený proces. Vďaka kvalitnej príprave podkladov a včasným oboznámením zúčastnených o problematike, ktorej sa budete na porade venovať, výrazne zvýšiš efektivitu celého stretnutia. Výraznou pomôckou sú aj vopred pripravené otázky.
- Vedenie
Každý brainstorming by mal mať svojho facilitátora. Teda človeka, ktorý bude celý proces viesť a usmerňovať. Nezabudni ho vopred určiť.
- Priebeh
Niekoľko stručných usmernení, ktoré ozaj fungujú:
Krátke trvanie – čím dlhšie brainstorming trvá, tým menej efektívnym sa stane. Odporúčame zamerať sa radšej na kratšie, no častejšie intervaly
Oddych nie je nepriateľ :) – ak nadobudneš dojem, že sa celý kreatívny proces nad spolupracovníkmi zasekol, netreba sa báť prestávok. Dajte si priestor na oddych, dobrú kávu či očekovanie, čo nové sa objavilo na sociálnych sieťach
Na kritiku nie je priestor – ak niekoho skritizujem za jeho nápad či názor, môže sa stať, že sa zablokuje. A jeho ďalší, možno kľúčový nápad si nechá pre seba
Menej je viac – brainstorming bude fungovať len vtedy, ak sa vás nestretne príliš veľa na jednom mieste. Ak je vás príliš veľa, rozdeľte sa na viaceré skupiny
BRAINSTORMINGOVICA: VŠETKO NA JEDNOM MIESTE
Prejdime ale do samotného Žurnálu. Pripravili sme si v ňom konkrétne odseky, ktoré je potrebné vyplniť.
Na úvod je veľmi dôležité konkrétne pomenovať, akému problému či výzve čelíte. Na to slúži „Výzva ktorú riešime.“ Je to vlastne dôvod, prečo sa stretávate pri spoločnom brainstormingu.
Aby ste sa dostali tam, kam chcete, musíte zvoliť cieľ, ktorý chcete dosiahnuť. Ak tak neurobíte, môže sa stať, že pri tvorbe rozpočtu pre nasledujúce obdobie prídete na to, ako by mohla vyzerať kancelária po reorganizácii alebo aké by mohlo vyzerať nové propagačné video projektu. To ale ani zďaleka nevyrieši výzvu, ktorej čelíte.
Veľmi podstatnou súčasťou každého stretnutia je zapisovateľ. Preto máš dostatok priestoru zapísať si svoje vlastné nápady a taktiež iné nápady spolupracovníkov.
Nenechaj sa však obmedzovať našimi radami či tipmi. Tešíme sa, ak boli nápomocné, no nezabúdaj na to podstatné: Žurnál je tvoj a je predovšetkým o slobode. Neexistuje žiadna jediná správna formulka na to, ako ho používať.
Prajeme veľa kreatívnych nápadov a brainstormingovíc! :)
PS: Ak zrealizuješ nejaké nápady pri ktorých tvorbe asistoval aj Žurnál, určite sa nám ozvi. Veľmi radi sa na to pozrieme.