Preskočiť na obsah

Košík

Tvoj košík je prázdny

Článok: Prečo sme pristúpili k zmene identity?

Prečo sme pristúpili k zmene identity?

Prečo sme pristúpili k zmene identity?

To, že sa blíži zmena, sme vedeli už dlho.  

Bolo to jasné z reakcie zákazníkov na prvé Poustre. 

Z mätúcej komunikácie na sociálnych sieťach. 

A tiež z ďakovných kartiček.

.. 

Starý brand The Žurnál bol jednoducho príliš jednosmerný. Zahŕňal len naše diáre a ich doplnky. Poustre, Fusakle a ani ďalšie chystajúce projekty doň jednoducho nepasovali. 

A názov s.r.o. The Projekt sa nikdy neujal ani vo vlastných radoch. A jediné miesto, kde sa zobrazoval, boli naše faktúry a podpisy v e-mailoch. 

Už pri plánovaní cieľov na rok 2020 sme si stanovili, že predstavíme novú značku, ktorá to všetko “zakryje”. 

Ale ako na to? 

Krok 1: Určenie očakávaní 

Najprv sme si pozreli, ako to riešili iné značky. Našli sme si best practices a určili sme si smer, ktorým chceme ísť. 

Zhodli sme sa, že zmena musí byť úplna a nevratná. Že prekopeme všetko od názvu, domény, až po hodnoty a vizuálnu identitu. 

Ďalej sme si spravili prieskum. A zistili sme si očakávania, ktoré od nás majú ostatní Žurnálisti a tiež asociácie, s ktorými sa im spájame. 

A tiež sme si povedali, že nechceme zahodiť všetko, na čom sme doteraz stavali. Že zmena bude síce nevratná, ale musí plynulo nadväzovať na 4 roky doterajšej práce. 

Krok 2: Tvorba nového brandu

Spomínam si na pamätný workshop v Brne, ktorý dopadol ako veľké fiasko. Počas neho sme sa až príliš zamerali na názov. Vygenerovali sme plno nápadov. Ale žiadny sa neujal. 

Tiež si spomínam, ako mi to nedalo spať. Ako som sa jeden večer dostal do kreatívnej chvílky a ako som si o piatej ráno líhal s tým, že prvá kostra nového brandu je hotová. 

Ako sme si k nemu x-krát volali spoločne s celým tímom. A ako sme ho so Zambom spoločne doklepávali. Preberali sme každé jedno slovo. 

Na každú hodnotu sme sa pozerali optikou našich kolegov i dodávateľov. A s niektorými sme sa vďaka tomu rozlúčili. 

Nakoniec sme zobrali náš výtvor  a šli sme za odborníkmi, ktorých menujem na konci tohto článku. Z jedného stretnutia so Žltým sme sa vracali plní nadšenia. A na ďalšom nás Ptačin schladil tým, že to nebude fungovať. 

Spravili sme potrebné úpravy. A šli sme do finále. 

Krok 3: Predstavenie madebythe:

Posledné tri mesiace ubehli veľmi rýchlo. Okrem nikdy nekončiacej záplavy tudúčiek so Žurnálom a Poustrom nám na dennú agendu pribudli aj veci súvisiace s novým brandom.

  • Právne oficiality.
  • Vybavenie domén.
  • Presunutie e-mailov.
  • Sociálne siete.
  • Texty.
  • Web.
  • Marketing. 

Nebudeme zachádzať do detailov, ako lekciu si môžeš odniesť to, že to netreba podceniť. 

Tri mesiace sú dlhá doba, ale aj tak sme potiahli niekoľko nočných. 

Pár drobností ešte budeme dobiehať. 

Ale ty už si môžeš tento článok čítať na novom blogu Zápisky na adrese madebythe.sk. 

Na Facebooku a Instagrame nás nájdeš ako @madebythe. 

A skupinu Žurnálistov sme premenovali na “Meníme uhol pohľadu”. 

...

Čo vlastne nový brand znamená?

madebythe: meníme uhol pohľadu
  • made odkazuje na náš pôvod. Sme makers, tvorcovia. Baví nás objavovať nové oblasti,  technológie. A meniť svet okolo nás.

  • the hovorí o jedinečnosti našich produktov. Nie sú to len hocijaké produkty. Sú to TIE produkty.

  • dvojbodka je odkazom na otvorenosť našej platformy a synergiu s inými tvorcami, značkami a komunitou.

..

Pár slov na záver... 

Vieme, že nový brand nemusí zapasovať všetkým. Nájdu sa ľudia, ktorí nám budú hovoriť, že sme mali zostať starý dobrý The Žurnál. 

Vieme, že nový brand nie je dokonalý. Nezbavili sme sa nášho povestného The. Len sme si ho ohli po svojom. A stále budú ľudia, ktorí nám povedia, že dvojbodka im evokuje RTVS. 

Ale tiež vieme, že nový brand je náš. Nerobilo nám ho žiadne veľké štúdio. Nezaplatili sme zaň tisícky eur. Ale rodil sa u nás interne približne 9 mesiacov. 

Nový brand nám dáva oveľa viac možností. Nie sme limitovaní len na diáre alebo Poustre. A keď príde čas, vieme sa pozerať aj do zahraničia. 

...

Práve dnes si prechádzame symbolickým pôrodom. Dúfame, že bolestivé obdobie máme za sebou a šestonedelie bude v zmysle nových Žurnálov, Poustrov a pár ďalších noviniek. 

Ale o tom nabudúce :) 

... 

Za pomoc ďakujeme Martinovi Jencovi z MILKu, Jakubovi Ptačinovi z Echtu, Romanovi Hřebeckému z Pábení, Mati Rypákovej , Kristiánovi Capuliakovi, Janovi Adámkovi a taktiež všetkým naším podporovateľom, ktorí prispeli svojim názorom. 

Zanechať komentár

Táto lokalita je chránená testom reCAPTCHA a vzťahujú sa na ňu pravidlá ochrany súkromia a podmienky poskytovania služby hCaptcha.

Všetky komentáre sú pred zverejnením moderované.

Čítaj ďalšie zápisky

#3 Decembrové zápisky

#3 Decembrové zápisky

Opäť je tu posledná pondeľa v mesiaci.Dnes je o to špeciálnejšia, že je úplne poslednou v roku 2020.Rok, ktorý priniesol veľa nečakaného.Rok, kedy viacero z nás muselo ročné ciele prehodnotiť z poc...

Zobraziť viac
#4 Januárové zápisky

#4 Januárové zápisky

Dnes je posledná pondeľa v januári.Čas na prvé zápisky v roku 2021.Aj tentokrát ťa prevediem všetkým dôležitým za uplynulý mesiac.A poodhalím niečo z našich plánov.ČO SA NÁM PODARILOJanuár pre nás ...

Zobraziť viac